پیش بینی 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر تعاون گفت: در بودجه سال آینده مبلغ 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پیش بینی شده است و در کنار آن مبلغی هم از منابع صندوق توسعه ملی درخواست نموده ایم که امیدواریم با مساعدت مجلس به تحقق اهداف اشتغالزایی یاری گردد.

پیش بینی 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگاران، دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی بخش تعاون با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصلای تهران برگزار گردید.

علی ربیعی در این مراسم اظهار کرد: از سال 1392 کوشش ما در وزارتخانه بر این بوده که مزیت های بخش تعاون را شناسایی و از پتانسیل های بالای این بخش استفاده کنیم و معتقدیم که برای بهره مندی بیشتر از توانمندی های تعاونی ها و توسعه و تقویت آنها باید نظام های تامین مالی خرد را در حوزه تعاون و اشتغال ایجاد کنیم.

وی به سهم اشتغال در رشد مالی سال 1395 اشاره نمود و گفت: 67 درصد اشتغال در سال 1395 در حوزه خدمات مولد نظیر گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمل ونقل، 26 درصد در بخش کشاورزی و هفت درصد در بخش صنعت و نفت و گاز بوده است.

ربیعی اضافه کرد: در زمینه فرهنگ تعاون احتیاج به کار بیشتری داریم و اگر تعاون به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح گردد، بسیاری از مسائل آن رفع می گردد.

وی توسعه اجتماعی را برنامه جدی دولت یازدهم دانست و گفت: این دولت به دستمزد به عنوان یک سیاست اجتماعی مالی نگاه کرد و در حوزه رفاه نیز بحث بیمه ها را دنبال کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: افتخار طرح تحول سلامت بیمه کردن 10 میلیون نفر از فقرا و بیچارگان بود که دولت جزو سیاست های رفاه اجتماعی خود قرار داد.

ربیعی در عین حال با انتقاد از حمایت صرف دولتی از تعاونی ها، گفت: بعضی تصور می نمایند که باید به تعاونی ها تزریق نقدینگی انجام گردد و دولت آنها را حمایت کند تا بتوانند در مقابل بخش خصوصی رقابت نمایند درحالی که با این کار تعاونی ها ذره ذره منحل شده و از بین می فرایند امروز تعاونی هایی ماندگار شده اند که استقلال خود را حفظ نموده و با تجمیع سرمایه های خرد به پویایی رسیده اند ولی آنهایی که مجتمع شدند تا بانک شوند و 15 هزار میلیارد تومان پول مردم را جمع کردند و به یک موسسه مالی و پولی تبدیل شدند، ناتوان بودند و به دلیل عدم حاکمیت روح تعاون به انحراف کشیده شدند.

وزیر کار همچنین آسیب شناسی تعاونی ها را امری ضروری خواند و گفت: باید موانع رشد بخش تعاون به دقت آنالیز و نقاط ضعف آن شناسایی و رفع گردد.

به اعتقاد وی هم افزایی و توسعه تعاملات درون گروهی تعاونی ها موجب توسعه فرهنگ تعاون و آسیب شناسی و رصد تعاونی ها می گردد و امکان رقابت در عرصه داخلی و بازارهای جهانی را برای آنها فراهم می نماید.

وزیر کار از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای بخش تعاون به شکل مجازی اطلاع داد و گفت: این هدف جزو برنامه های ما تا انتها سال خواهد بود و درصدد هستیم تا تالارهای گفت وگو برای تعاونگران به طور روزانه ایجاد کنیم و زمینه اتصال و برقراری ارتباط درون تعاونی را به وجود آوریم.

سید حمید کلانتری ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این مراسم حمایت از فراوریات صادرات محور تعاونی ، یافتن بازارهای جدید صادراتی، راهنمایی شرکتهای تعاونی به سمت فراوری کالای صادرات محور، گسترش همکاری با سازمان توسعه تجارت، توسعه بازار و برندسازی و ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

وی موفقیت تعاونی ها را مستلزم شناسایی بازارهای هدف و احتیاج مشتریان دانست و گفت: توسعه بازار و برند دو مقوله ای است که تعاونی ها باید با جدیت دنبال نمایند.امروز تعاونی ها از همراهی با یکدیگر باید سهم بیشتری کسب نمایند چرا که این همراهی و هم افزایی می تواند مقدمه توسعه صادرات آنها و ایفای نقش در فراوری ملی باشد.

معاون وزیر تعاون با تاکید بر گسترش برندهای تعاونی در کشور، اضافه کرد: اگر کالاهای تعاونی به سمت فراوری برند بفرایند پایداری بازار بیشتر خواهد شد و فراوریات تعاونی به سمت کیفیت و استانداردسازی خواهد رفت.

به گفته کلانتری باید برندهایی که قابلیت صادراتی داشته باشند شناسایی و توسعه بدهیم چرا که مردم از فراوریاتی استقبال می نمایند که برند قابل قبول و با کیفیتی ارائه دهند.

وی در عین حال حجم کل صادرات تعاونی ها در سال گذشته را یک میلیارد و 700 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: این رقم سال جاری باید از مرز 2.5 میلیارد دلار تجاوز کند و به سه میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر تعاون عدم وابستگی به درآمدهای نفتی را احتیاجمند توجه به اقتصاد دانش بنیان و تعاونی دانست و گفت: بخش تعاون می تواند در جهت حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان موثر باشد و ارزش اضافه نموده بالایی برای کشور به ارمغان آورد.

کلانتری در انتها با تاکید بر معرفی و شناخته شدن هرچه بیشتر بخش تعاون اعلام نمود: برگزاری نمایشگاه های عرضه توانمندی های تعاونی با هدف خروج بخش تعاون از گمنامی است تا حضور فعال خود را در عرصه فراوری، صنعت، خدمات و کشاورزی به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگاران، دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون کشور با موضوع کالاهای فراوریی صادرات محور در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار گردید.

در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت تعاونی از استانهای مختلف در حوزه های صنعت و معدن، خدمات، عمران، مسکن، نیرو، انرژی، بازرگانی، کشاورزی، دامداری، فراوریی، توزیعی، حمل و نقل، گردشگری، چوب و صنایع دستی و بازارچه های مرزی آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه از 19 لغایت 21 دی ماه پذیرای بازدید علاقمندان است.

russiaro.ir: تور روسیه ارزان قیمت | تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز | مجله خبری و تحلیلی سبزوار امروز

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73203

به "پیش بینی 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید